Jag har alltid tyckt om att skriva…

men framförallt har jag verkligen älskat att läsa. Handlingen i en bok betyder en hel del, men rytmen i språket är trots allt viktigast för mig. Avhuggna, torftiga formuleringar känns inte i hjärtat; inte heller försök att uttrycka sig så vasst och smart att man inte förstår vad som skrivs.

Jag skriver för mig själv här, ingen verkar läsa det jag skriver. Ingen kommenterar, nästan ingen ger sig tillkänna; det är som att befinna sig i ljumhetens land. Jag är en betraktare som försöker utröna vad som finns mellan raderna, i själarna, i de svenska hjärtans djup som vässar pennorna och söker finna ord att sätta på pränt.

Jag läser om ensamhet, grusade förhoppningar, djur och mat. Om politik och musik och livet en fredagkväll. Ett svep över landet Sverige och vad som finns i huvudena på ett antal bloggare. En bloggby, som det visst kallas. Redan är detta en fyrkantighet. Som en byrålåda ungefär; ja, det skiljer inte så mycket att skriva för byrålådan som att skriva här. Det är bara en liten säkerhetsventil, ingenting märkvärdigt, utan ett sätt att hålla det inre levande. 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag har alltid tyckt om att skriva…

  1. jennsan skriver:

    tack för din kommentar, den kändes bra, ska du veta =)jag tycker du verkar skriva väldigt fint, så folk har nog inte hittat din blogg..ha det bra!!

  2. Imse Vimse skriver:

    Jag tittar in här varje dag!Kram

Kommentera

