Retorik

Tänkte mig ut och demonstrera på 1:a maj; ja, inte i något ”röda fanor”-vajande tåg utan mera själv. Är alldeles för mycket särling för att foga mig i andras slagord. Funderar vad jag ska skriva på plakatet? Har några egenhändigt ihopsnickrade Britta-alternativ att välja bland: 

Tänk själv

Jag önskar jag varit klokare när jag var yngre (och nu är det för sent att minnas vad jag borde ha gjort). Var klokare.

Säg vad du menar och inte vad du tror att andra vill att du ska säga

Döm ingen ohörd (ok då, det har jag inte kommit på själv)

Våga vara, kliv ut från fyrkantigheten.

eller så ett klassiskt retorikknep (en ramsa med tre ord för att man ska lägga det på minnet och det kan gärna börja på samma bokstav):

TODAY, TOMORROW, TOYOTA (det var bara ett exempel, nu kommer det):

KANSKE, KLOK, KVINNA  (nej, får nog videareutveckla det lite grann…)

Hörni, ha en trevlig Valborg! Och glöm inte att ta fram plakaten
/mvh Britta

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Retorik

  1. Imse Vimse skriver:

    Jag har demonstrerat idag. Hade dock inget plakat, eftersom jag ledde min cykel!

Kommentera

