Se upp för långa tånaglar och frisörskor som gillar hockeyfrilla..

Man tittar på sina fötter och upptäcker till sin fasa att tånaglarna vuxit en hel centimeter sedan man sist klippte dem och detta mina vänner är första varningstecknet på utmattningssyndrom. En snabb tillbakablick och poletten trillar ned. Projekt på jobbet och projekt hemma har medfört en total glömska vad gäller mig själv. 

Sedan en snabb blick i spegeln och vad möter man där! Jo, en rejäl hockeyfrilla. Detta avhjälptes också relativt snabbt med lite assistans; fem cm av håret bara rakt av och efter det gick frisyren ihop lite mera. Jag hatar verkligen hockeyfrilla; det är som medaljongtapeter; har man en gång haft det så vill man aldrig ha tillbaka det. Ända sa jag till frissan sist -Jag vill att du klipper upp det, men jag vill inte ha HOCKEYFRILLA! Nej, fnissade hon lite avmätt; det kan jag lova att det blir det INTE! Men vad händer, veckorna går och så en dag ser man ut som man befarade innan. Nu är det hästsvans som gäller. Man måste våga tordas vara sig själv. Hästsvans och lantlook är ju jag i ett nötskal… 

Köksgolvet är upprivet, nya projekt väntar men aldrig mer ska mina tånaglar få härja så fritt i mina randiga sockar och träskor.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Se upp för långa tånaglar och frisörskor som gillar hockeyfrilla..

  1. Imse Vimse skriver:

    Jag kan inte ha långa naglar, varken på tår eller fingrar. Jag bara ryser!! Måste hållas korta.

Kommentera

