Dela upp ESC i olika klasser – Buskis, Ballader och så lite BImbo

Schlager är inte schlager längre; det har blvit något annat odefinierbart. ganska utflippat jippo; kanske speglar den samhället i stort. I år kändes det som en absurd cirkus på turné. Det är inte roligt längre. Vill man ha en seriös bedömning av bidragen bör nog jurygrupper införas igen.

Se bara på Lets Dance där man ringde och röstade på Brandeby, som inte kunde dansa och ifjol var det Peppe Eng. Varför är det så kul att rösta på de som inte kan istället för att rösta på de som uppenbarligen är bättre? Jag menar, hade Bert Karlsson varit med igår på tävlingen och sjungit en låt, kanske han hade rott hem segern till Sverige?

Sedan blir jag lite irriterad över Aftonbladets fjantigheter; att man ska rösta på hur lika vinnaren Marija från Serbien är med Göran Persson? What¨s the point?

  

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dela upp ESC i olika klasser – Buskis, Ballader och så lite BImbo

  1. Imse Vimse skriver:

    Vi kan nog dra oss ur den här tävlingen nu. Vi har ju inte riktigt samma uppfattning som de andra länderna.

Kommentera

