Är det ok med practical jokes?

Nej, det tycker inte jag. Man kan göra mycket i humorns namn som inte är så vidare kul. Att låtsas intervjua någon, exv statsministern, och sedan sprutar man vatten på denne med hjälp av en låtsasmikrofon. Det är likadant med sk ”tårtningar”; kungen har blivit tårtad. Vem skulle vilja ha en klibbig Princesstårta intryckt i ansiktet? Eller intervjun med Bert Karlsson när journlisterna ”skojade” och istället för vanligt tv-smink blev han eldröd i ansiktet, såg ut som fläcktyfys. Eller Mikael Niemi som tryckte in en tårta i Bengt Pohjanens ansikte i ett offentiligt sammanhang. Niemi myste efteråt och tyckte det var riktigt roligt.

På något sätt har vi en utarmad värld; där det värsta man skulle kunna uppleva är tristess. Man ska ha så kul hela tiden. Vara lycklig, slå klackarna i taket och händer det ingenting kul får man se till att det blir lite ståhej. Om man sedan har roligt på andras bekostnad spelar ingen roll.

Nej, tacka vet jag riktig gammaldags tråkighet. En lång, lång söndag, utan ett enda telefonsamtal, inte något bra program på tv, lite jobbångest över att snart är det måndag igen och inget smarrigt i skafferiet. Det är såna dagar som gör att man sedan kan uppskatta en doft av sommar eller en nyckelpiga. 
  

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Är det ok med practical jokes?

  1. SingleStar skriver:

    Tänk dig nyutbildade SÄPO-agenter beväpnade till max och småretliga till 100 % som precis under ”attacken” mot Reinfeldt drar sina vapen och skjuter ner ”reportern”. Hur skall SVT förklara en nedskjuten ”reporter” eller hur gör man humor i SVT med en reporter som skjuts ihjäl framför kameran.

  2. Ellinor skriver:

    jag tycker det är fel att göra det på andra bekostnad.. men man får ju tåla liite .. HAHA Jag älskar practical jokes.

  3. Britta skriver:

    SingleStar, tänkte inte på det scenariot, med låttskrämda och impulsiva SÄPO-agenter. Det hade inte varit kul. Ellinor – inte visste jag att du var sån! Men, det är ok, man får tycka olika..

  4. Imse Vimse skriver:

    Nej, såna där skämt är inte roliga. Kan inte se nån humor i det.Kram

Kommentera

