Dagens ord – hämtade direkt från morgontidningen

Enda sättet att få en vän är att vara en
Ralph Waldo Emerson

Snart är det midsommarhelg; en helg för vänner och släkt att vara tillsammans. Det är också den vemodigaste helgen på hela året; fylld av förväntningar, förhoppningar, gamla minnen och inlagd sill.

Jag har varit helt själv en midsommaraftonoch det var den ensammaste dagen i hela mitt liv; nyseparerad, skör och väldigt ledsen. Det var också en nyttig erfarenhet. Det finns många som sitter ensamma på midsommaren, som inte har stugan eller familjen att åka till – slå dem en signal; bjud dem på fest eller prata bara en stund.

Kanske får du en vän för livet?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dagens ord – hämtade direkt från morgontidningen

  1. Henric skriver:

    Så sant!Själv är jag ensamstående pappa sedan ett par år… Håller precis på och lär mig leva igen… Men. Inför varje storhelg så brukar jag dra ihop ett gäng med ‘likasinnade’ – och jösses vad uppskattat det är! Det är en brokig skara av singlar, ensamstående föräldrar och annat folk… Den glädjen jag ser där är värt ENORMT mycket!BRA förslag du kom med här!

  2. Grynboll skriver:

    Japp du har rätt, man borde bjuda in lite ensamma kompisar, ska ta vara på det. Ha nu en underbar dag.

  3. Imse Vimse skriver:

    Ja, vi glömmer så lätt bort de som är ensamma. Får för oss att vi stör, om vi ringer upp. När det egentligen är tvärtom.Kram

  4. Imse Vimse skriver:

    Trevlig midsommar!

  5. Imse Vimse skriver:

    Tack för din kommentar!

Kommentera

