Jag undrar om jag lider av mental härdsmälta

En vecka har gått av semestern och jag har redan börjat tackla av. Efter förra veckans solande och smärre vätskebristattacker har nu sommaren gått över till regn och rusk och DVD-filmer. Jag har filosofiska diskussioner med mig själv och funderar endast på nästa dags väder. Jobbet känns mer och mer avlägset och att ligga och vrida sig i sängen, det så kallade ”natten innan måndag-syndromet” har försvunnit och jag inser att jag fullständigt kapitulerat för mitt loja lejonjag och sakta men säkert sjunkit ned i semesterträsket.

Till mitt försvar kan nämnas att en novell har skapats, nya glasögon är på gång, tvättkorgen är tom och ”Djävulen och Fröken Prym” har avlyssnats. Men annars flyter livet på som en rödmålad eka på en vindstilla sjö eller som flötet på ett gammalt metspö. Ni förstår väl vilka kval jag går igenom? Inte ställa klockradion på 05.45 varje kväll och vakna till någon sliskig ballad på Lugna Favoriter, inte stressa med middagen och inte somna halvdöd i soffan efter Rapport. Hur ska jag klara mig utan allt detta i hela fyra veckor till?     

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag undrar om jag lider av mental härdsmälta

  1. Lundin skriver:

    Men faan va skönt! ÅÅÅÅH!! Blir riktigt avis. Själv måste jag upp i ottan imorgon. Fast jag e sjuk. Vill också vara ledig.Maria

  2. Imse Vimse skriver:

    Åh, det låter ju underbart skönt. Ibland är det bra med regnväder, just för att man får vara inne och göra ingenting.

Kommentera

