En ny dammsugare….

På instruktionsbroschyrens glättiga och färggrannt röda omslag, ser jag texten ”No 1” och varumärket naturligtvis med en liten slogan inklämd före ”Thinking of you”. En dammsugare som tänker på mig? eller så är det företaget som tänker på mig. Det känns skönt; det värmer i hjärtat. Tror jag ska ta fram hårfärgen jag köpte häromdagen ”because I´m worth it” eller varför inte öppna en alkoholfri öl, nu när jag nu vill ”va för mig själv en stund”.

Många budskap är personliga; det biter säkert bättre då. Men, uppriktigt sagt; jag vill inte vara personlig med vare sig en dammsugare, en öl eller lite hårfärg. Hur personlig kan man egentligen bli med en sak förresten? Och all denna trevlighet som omger en. ”Tack så HEMSKT mycket”-täcket som liksom faller över en, fast man ser att hon i kassan inget hellre vill än att ta en välförtjänt paus innan nacken brakar ihop? Vi lyckas med konststycket att vara både personliga och opersonliga samtidigt. Vart försvann den genuina värmen? Till Facebook?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En ny dammsugare….

  1. Imse Vimse skriver:

    Nej, kompis med en dammsugare vet jag inte heller om jag vill vara.Kram

Kommentera

