Flytten har gått – ännu ett uppbrott

Ja, så var man då singel. Ett tillstånd som för de gifta kan tyckas som en frihetens tillvaro. Det är svårt med uppbrott och avsked. Hela ens tillvaro gungar på något sätt och det tar tid att rota fast fötterna fast i en ny bostad och en ny tillvaro. Det gäller att ta tjuren vid hornen; ordna och fixa, vara aktiv och försöka hålla huvudet kallt. Livet blir aldrig statiskt och helt igenom tryggt och kanske är det när man går i fällan och gillar allt det trygga som något annat smyger sig in. Man får trösta sig med att ”man kan ju alltid gå en kurs”, börja knyppla eller läsa italienska. Spännande…
Livet är oförutsägbart, så är villkoret för oss alla.

Var rädda om era relationer! Ge din man/fru en extra kram ikväll. Berätta om dina innersta drömmar och ge bilder från ditt eget, inre, magiska landskap. Jag önskar att  jag hade gjort det.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Flytten har gått – ännu ett uppbrott

  1. Imse Vimse skriver:

    Roligt att höra ifrån dig.Förstår att du har haft det jobbigt och att tillvaron gungar. Hoppas att du kommer på fötter snart igen.Kram

Kommentera

