Filmtips íkväll

Har ni möjlighet och inte sett filmen American History X förut; så gör det! Filmen går på ettan ikväll, kl 00.10. Filmen handlar om rasism och om hur människan bryts ned av att göra andra människor illa. Som huvudpersonen på ett ungefär formulerar det i filmen; har något av det jag hittills gjort tillfört mig någon glädje eller lycka i mitt liv?

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Filmtips íkväll

  1. Imse Vimse skriver:

    Den filmen är otroligt bra.God fortsättning på nya året!

Kommentera

