Pojkskolan Leicester’s Lancaster körprojekt SVT1 – bättre än fotboll?

Helt överens med mig själv om att jag skulle se MATCHEN hamnade jag av en slump på ettan som visade näst sista avsnittet av ett körprojekt i en engelsk pojkskola. Den engagerade körledaren Gareth Malone startar en kör, övertygad om att genom att sjunga utvecklas vi som människor. Fantastiskt program! Kören kommer att uppträda i Albert Hall i nästa, dvs sista avsnittet. 

Dessa pojkar fann något som kanske kan vara ett sunt komplement till fotboll. Stora känslor även här; glädje, entusiasm, skratt, reflektion och en liten kille, solist, som berättade att han jämt velat sjunga, men inte vågat för att han var rädd att han skulle bli retad. Hela han lyste av glädje. Klockan blev kvart i nio, men kören fick prioritet. Sverige vann ändå. Kul för Sverige. Fotboll i all ära – men Gareth Malone är min hjälte ikväll. 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pojkskolan Leicester’s Lancaster körprojekt SVT1 – bättre än fotboll?

  1. Anette skriver:

    ja jag har sett dom programmen med och jag tittade faktiskt färdigt på det i kväll innan jag började titta på fotbollen. Hoppas bara att engagemanget för sång håller i sig när Gareth slutar på skolan, det kan bli en viss saknad efter honom för han är fantastisk.

  2. Britta skriver:

    Ja, han var fantastisk! Fotbollen var också bra; Zlatan gjorde ett supermål..

Kommentera

