Rädda mig – från "Á la Emma"

Kritik ska ju vara konstruktiv och dessutom önskad och egentligen är det lite småfräckt att ge feedback i en blogg utan att den som är föremålet för det hela kan bemöta det, men ändå, härtill är jag nödd och tvungen. Emma är på matresa i London. Emma dricker thé och tillagar även pasta med hjälp av pastamaskin.  Afternoon thé är till för att man ska ta det lugnt. Gäsp.

Jag som har snöat in på BBCFood kan inte låta bli att jämföra. Det som är bäst just nu är finalen i ”Celebrity Masterchef goes large”. Vilken känd person kommer att ta hem titeln och visa vem som är bäst på att laga ”a dish” (typ restaurangrätt)? I programmen på BBCFood kan man åstadkomma nästan vad som helst ”with a little pinch of salt, a drizzle of olive oil and and just a squeeze of lemon”. Tillsätt ”a half pint of” av 48-procentigt fet ”double cream” (grädde) så blir det ”fantastic!”

Nigel Slater, Nigella, James Martin, Gary Rhodes och Ainsley Harriott; alla är de mina favoriter. Skulle vara kul om SVT eller TV4 ville haka på tåget och göra en matlagningstävling för svenska kändisar, men jag anar att Emma förmodligen skulle dyka upp i det sammanhanget också. Fyllda pastakuddar med pumpablandning inuti á la Emma?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

