Hans Wiklund och "Sex and the city"

Ur AB idag ”– Brudar som gillar ”Sex and the city” bidrar till att kasta tillbaka jämlikhetssträvan hundra år tillbaka i tiden med de här löjliga Louis Vuitton prinsess-idealen. Och så tycker jag fan att om man är tjej och tycker det här är bra, då är man värd halva männens löner, inte en krona till, sade han i radiokanalen Mix megapol i torsdags.”

Till viss del håller jag med honom (men uttalandet om lönerna var lite konstigt). Vi föds fria, men utan att vi själv vill eller kan hålla emot drivs vi in i fållorna. Rollerna är klara – det är bara att ikläda sig en. Vi borde inte vara så fokuserade på vilken sort man föddes till och sluta upp med att generalisera eller sätta ett kön som norm. Om normen var kvinnor så skulle nog männen betraktas som rätt så konstiga.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hans Wiklund och "Sex and the city"

  1. Jag vet att det finns en serie som heter Sex and the city, och nyss har det kommti en film också. Men jag har varken sett på den ena eller den andra och tror inte jag missat nåt heller 🙂

  2. Dronten skriver:

    Jag lyssnade på sändningen när han recenserade filmen. Det ska tilläggas att det var mycket skratt och flams när han sa det, mest för att provocera Gry som skulle gå och se filmen tror jag. Så så allvarligt var det inte. Typiskt AB, i skrift ser allting så mycket allvarligare ut!

Kommentera

