Jag – ett TV-freak och seriefantast

Fördärvet började med Teskedsgumman i svart-vitt – och sedan var jag fast i TV-träsket. Alla serier jag följt genom årens lopp; allt från Forsythe-sagan, Arvingarna, Familjen Ashton, Dallas, Coronation Street, Halv-sju, Hvar 14:e dag, alla deckarserierna Kojak, McCloud, Cannon osv kryddat med Svenska Hjärtan, Lära för Livet, men bäst av alla, seriernas SERIE: Hem till Byn. Manus Bengt Bratt, ledmusik Jan Johansson. Lena och Willy, Per och Karin. Alla avsnitt som visats genom åren från 1971 har jag sett.

Funderar på erbjuda mina tjänster till lokaltidningen som pålitlig TV-recensent. Förena nytta med nöje. Min senaste passion är TV4 Guld och inte känner jag mig det minsta patetisk när nostalgin flödar och ”Murder, she wrote” och ”Rättvisans män” passerar revy och jag dessutom vet vem mördaren är. Min enda önskan är att kanalen ska lirka loss ”Hemma med Ria” från SVTs arkiv.

Skulle vara intressant om någon av er kommer ihåg en rysare som gick på 70-talet; en mördare var lös och det enda man fick se var hans vita gympadojor. Blodet frös sig formligen till is i mina ådror och har inte tinat upp ännu. Var den verkligen så rysligt hemsk?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag – ett TV-freak och seriefantast

  1. insmorsa skriver:

    hmmm kommer ihåg den svagt,,,,inte var det väl den där ”ärliga blå ögon”…minns du den….såg ”Kullamannen” i repris häromåret…när man var liten var ju den det hemskaste och mest spännande som fanns *S*

  2. Carl skriver:

    Nej, den var det inte, men visst såg jag Kullamannen och Ärliga blå ögon och dessutom Kattguldet…

  3. insmorsa skriver:

    jaaa..kattguldet…..och Pojken med guldbyxorna…*S*

Kommentera

