Britta med J – Vässar pennan

Eventuella likheter med författarinnan ovan eller personer i hennes närhet, släkt eller vänner är förmodligen bara en slump av något slag.
———————————————————————————
Dikten överträffar allt; verkligheten kommer inte ens i närheten. Jag skriver dikter om natten när fullmånens ljus skiner klart. Strofer bildas av sig själva, ord blir till korta rader i min hjärna. Jag trippar runt i hjärnans vinklar och vrår och försöker leta rätt på min Amygdala och träna upp Hippocampus. Det går sådär, fastnar för det mesta i pannlobens tankeverksamhet. Igår förnam jag en doft av myggolja i näsan och vips var jag tillbaka i tiden, på en stor hjortonmyr, med mygg, blöta fötter i fuktiga gummistövlar, lukten av myrhö, skog och svett. Söta, klibbiga hjortron som fastän man plockat sig trött och less inte vuxit sig högre än upp till halva hinken.

Letar ni efter meningen med livet – besök en hjortonmyr. Bland vattenhål och oranga bär kommer ni att finna hemligheten, fast det kommer att dröja 40 år innan ni förstår att ni redan funnit den.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

