God bless Sweden!

Skulle ni kunna tänka er att höra någon i TV-rutan efter ett framträdande hos ”TV-kväll hos Luuk” eller från riksdagens högtidliga öppnade säga till Sveriges hela befolkning: ”Gud välsigne Sverige!” För att ta udden av det hela lite grann skulle denne person  möjligen kunna tillägga ”och alliansen”.

Detta skulle säkert innebära en större kris i Sverige än Lehman Brothers och den världsomspännande finanskrisen. Sedan får man inte glömma bort alla andra som kan få ömma tår, men kan Bush, så….

Sålunda, bli inte förvånad om ni en dag skulle få höra något från TVn som låter ungefär så här: ”Gud, Allah, Buddha och Abraham välsigne Sverige – och alliansen. Vi i Sverige älskar Amerika.”

Jag skriver inte det här för att försöka göra mig rolig på vare sig Gud, gudars eller någon persons bekostnad. Mera för att slå ett slag för kärleken och vikten av att känna hopp och tro – även på annat än Marknaden.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

