Fem personer att ha med på en livsvandring

Jag är ute på vandring. Mitt ressällskap är noga utvalt:

Paulo Coelho – författare
Robert Broberg – musiker och humorist
Ainsley Harriott – TV-kock på BBC Food
Edith Södergran – poet
Pär Lagerkvist – poet

När vi slagit läger för kvällen deklamerar Lagerkvist för mig och alla de andra den vackraste dikt som någonsin skapats:

”Det är vackrast när det skymmer
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.”

Ainsley, med sitt breda leende och charmiga sätt lagar en enkel måltid på tjugo minuter medan vi rytmiskt hejar på med klämkäcka små utrop ”I see you baby – shaking that ass”. Vi sjunger med i Robbans ”Måååålet är ingenting – vägen är allt”. Edith Södergran berättar för oss hur det är att vara KVINNA och Paulo avslutar kvällen med ett kapitel i Djävulen och Fröken Prym.

Medan elden falnar talar vi om livet och dess mening; de möten och minnen som aldrig riktigt överger oss.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fem personer att ha med på en livsvandring

  1. magnus skriver:

    Men du!Inget dåligt resesällskap där inte!Bara en sån som Coelho och Broberg tillsammans… Eller ännu mer Broberg och Södergran..:)Trevlig Resa…Tack för trevligt besök.->Mangan.

Kommentera

