Sekter och andra idiotier..

Jag förstår mig inte på människor som skapar sekter och som försöker tvinga andra människor in i någonting som är dåligt. Den här grejen med indoktrinering, hjärntvätt och binda upp människor i en grupp där få andra har insyn. Fast det är klart, om vanliga människor med lite sunt bondförnuft skulle ha vägarna förbi något sådant hemlighetsfullt möte, skulle dom väl inte kunna låta bli att fråga dem, vad i hela fridens namn det var som pågick. Att bli ifrågasatt gör att man funderar lite extra på vilken väg man slagit in på. Är det bra eller dåligt för mig?

Jag vet att jag har skrivit om American History X förut, men kan ändå inte låta bli en gammal favorit i repris; när huvudrollsinnehavaren sitter i fängelset, förnedrad, slut som artist och frågan ställs (ungefär så här): Allt det jag har gjort i mitt liv, har det medfört att mitt liv har blivit bättre eller sämre?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sekter och andra idiotier..

  1. Miragen skriver:

    Frågan är kanske omöjlig att svara på. Man vet ju inte hur det sett ut om man gjort på ett annat sätt eller valt andra vägar. Men, man vet att man är den man är genom att man gjort det man gjort i sitt liv…M.

    • Britta skriver:

      Så sant. Frågan kan nog vara lättare att besvara om det är mycket som gått snett pga att man exv är nazist eller överlag kriminell, och avståndet är väldigt långt mellan det som kunde ha varit gott och det som bara blev hårt, kallt och nedbrytande.

Kommentera

