Måste ta tag i promenaderna igen…

Vintern efter jul har varit kall, vilket inneburit att jag istället för att masa mig ut och promenerat, kurat skymning. Kväll efter kväll. I helgen var det ett strålande väder och vi promenerade i sol och blå himmel och bara en susning av motvind.

Idag var det -17 grader igen, men jag tog mig samman, drog på mig varma kläder och tog en snabb och uppfriskande promenad. Inte alltför lång och betungande och jag tänker att det är nog sättet man ska göra det på. Inte känna att man är tvungen att gå en timma i kyla och frysa utan gå ut med vetskapen att snart är jag hemma igen.

Som med allt annat kan droppar urholka stenen och jag ser framför mig en pigg och alert medelålders kvinna strosandes genom stan, solbränd och med håret böljande nedför axlarna i solglasögon, linne och slanka shorts omkring en tvättbrädemage. En dag i juni. Är det möjligt?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

