Idag har jag gjort det tusentals andra svenskar roat sig med de senaste veckorna..

Det vill säga sett filmen ”Män som hatar kvinnor”. Jag har också läst boken. 3+ får filmen av mig. Vad som känns bedrövligt är att det faktiskt finns män som hatar kvinnor i verkliga livet. Storyn skulle till viss del kunna vara sann och den obehagliga känslan bär jag med mig efter filmen.

Snart ska jag göra något som miljontals andra svenska också ska göra – kolla in vem som blir vinnare i Melodifestivalen. Ugglas och Ernman är även mina favoriter. Jag sätter en peng på Ernman. Vilken stunsig låt och vilken röst och utstrålning den kvinnan har! Hon skulle kunna vinna Eurovision Song Contest. Just do it!

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

