Har ni vågat öppna det Oranga Kuvertet?

Tveksamt dock om orange i bestämd form heter Oranga eller Orangea? Detta var i alla fall bara en liten passus.

”Småsparare” kanske finns i samma kategori som ”Gräsrötter”. I dessa dagar är det inte så vidare hippt att vara varken den ena eller det andra. I E24 kan man läsa om vilka fonder som går bäst

Det är en väldans lång länk, skippar den, men sök gärna på E24. Där finns en lista som ska vägleda. Hoppas den hjälper.

Tänk att AMFs tidigare VD fått 30 miljoner under tre år. Inte så illa. Ett par miljoner här och ett par miljoner där; låter ungefär som om att ”en liten mille” är något som bara kan sätta aningen av guldkant på tillvaron.

Vissa spel är svåra att förstå sig på. Finansspelet exv. Minns när jag som liten läste Emil i Lönneberga och om fattighuset, där alla äldre, obemedlade fick samlas. I huset styrde Kommandoran. Hon tog maten från de andra, självisk och elak var hon, den gamla tanten. Tills hon en dag föll i gropen som Emil grävt och ångrade sig – åtminstone en smula. Inte för att jag uppviglar till något grävande av gropar, men en smula eftertanke vore väl på sin plats.

Alla dessa ”depressing news” som sköljer över oss. Till och med mormödrarna har förpassats till periferin och ersatts med NÄTET. Nu frågar man inte släktingar till råds längre när man har problem med barnen, man sätter sig vid datorn och frågar någon, kanske Nätdoktorn; vad vet jag.

Tror bestämt jag ska testa själv och skicka iväg en fråga: Vad hjälper om man lider av ”depressing news”?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Har ni vågat öppna det Oranga Kuvertet?

  1. Kaktusblomma skriver:

    Jag gjorde det för nån dag sen… minus, minus, minus… och jag är en sån där aktiv som har valt fonder. De gick så bra i flera år, men i år… dimp! Suck!

    • BrittaJ skriver:

      Jag ska snart ta mod till mig och sprätta. Jag säger som du – Suck! Men du, ha ändå en fin kväll:)

Kommentera

