En dag kommer jag att lyckas…

Ja, inte för att jag är så vidare misslyckad nu, men jag kommer att lyckas med något ännu större. Utveckla mina talanger. Bli den människa jag var menad att vara. Låter det pretto och uppblåst, får ni betänka att det är ett Lejon som skriver. Ett Lejon smider sina planer i tysthet. Det kan se ut som om de sover med öppna ögon när de ligger där lojt vilande, men inom dessa varelser brinner en eld.

Dumhet och ytlighet är ingenting som faller ett Lejon i smaken. Det ska vara djupt och genomtänkt. Därför kan ett Lejon anses som smått tråkig och eftertänksam. Men rätt som det är ger det stora kattdjuret upp ett frustande vrål och börjar jaga antingen sin svans eller nafsar lekfullt en förbipasserande i hälarna.

Man vet aldrig vad ett Lejon kan hitta på. Den yviga manen döljer något. Lejonet är skogens konung. Eller drottning. Stolta, uppblåsta, lekfulla, lite egoistiska; men en person som faller ett lejon i smaken – kommer aldrig att glömma hur blicken träffade själen och det avtryck det gjorde. Dessutom menar vanligtvis ett lejon allt det den säger; det kan vara såväl glödande komplimanger som halvbeska sanningar. För ett lejon vet ju bäst av alla…..

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En dag kommer jag att lyckas…

  1. Joakim skriver:

    Så du är också lejon. vi slickar våran man och våra sår sedan kommer vi alltid igen!

    • Britta skriver:

      Så är det. Man ska aldrig, aldrig ge upp! Hur jobbigt det än kan vara ibland, så kommer det alltid en ny vår och nya möjligheter.. mvh Britta

Kommentera

