Konsten att läsa tankar

Jag kunde inte låta bli – jag sträckläste boken. ” Hållning, tonfall, tempo, blickar och handrörelser berättar alltid något om vad en människa känner. Inte sällan går det tvärtemot det budskap som uttrycks i ord. Henrik Fexeus ger oss verktygen att avkoda dessa dolda budskap”.

Intressant läsning. Och så är det ju. Jag vet inte ett dugg om de människors bloggar jag läser här; jag kan bara ha en hint. Är inläggen hatiska eller uppbyggande? Vill man sänka eller upplyfta?

Det är i alla fall ett superboktips om man vill lära sig att samspela med människor.

Läser i AB idag om den unga kille som fick en vodkaflaska slagen i huvudet. Hans liv är förstört. För alltid. Vissa saker vänjer man sig aldrig vid att läsa. Det gör helt enkelt för ont.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Konsten att läsa tankar

  1. Be happy skriver:

    Verkar vara en nyttig bok att läsa. I mitt jobb är det superviktigt att kunna samspela med folk men säg det yrke där det inte är det !Ha en skön kväll !

    • Britta skriver:

      Det var fascinerande att läsa om hur man kan påverka sitt eget sätt till att bli mera social och hur mycket kroppsspråket egentligen betyder. Ha en skön kväll själv:)

  2. A true lyricist? skriver:

    har läst faxeus bok, tyckte inte speiellt bra om den, intressant ämne men boken var otroligt tråkigt skriven…

Kommentera

