Jag städade mitt rum på jobbet igår…

och genomförde den årliga genomgången några veckor innan semester. Jag har en märklig förmåga att samla på mig saker och under tiden jag arbetar sorteras de flesta resultaten av ens produktivitet in i pärmar, men inte riktigt allt. Jag har arbetat 17 år på samma arbetsplats – där jag arbetar och trivs. Ibland slutar människor, de går i pension eller kommer på att de ska göra något annat och då samlar man gärna ihop till en present till denne. Mitt liv passerade revy igår. Jag fann gamla tackkort, fotografier jag haft på mitt skrivbord av min dotter i varierande ålder. Jag höll arbeten jag gjort i mina händer som jag känt stolthet över, men glömt bort att jag gjort. Jag rensade mitt rum på jobbet igår och hittade mig själv…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag städade mitt rum på jobbet igår…

  1. skutt skriver:

    Hur många lik i lasten hittade du vid städningen?och sover du aldrig- håller dina spöken dig vaken?

    • Britta skriver:

      Inte så många:) och när det gäller sömnen har jag blivit så morgonpigg, vaknar halvfyra på morgnarna och då är det tur att det finns en blogg att ta till:)

Kommentera

