Rosorna i Umeå-konst eller icke konst; ja det är frågan!

I artikeln ges bakgrunden till ROSBRÅKET. Rosor skapade från trästammar med motorsåg i en park. Här i Umeå rasar debatten i alla fall, bland kommunfolk och konstkunniga. Har ni någon åsikt i frågan. Fint eller fult, bra eller dåligt?

http://www.vk.se/Article.jsp?article=290626

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Rosorna i Umeå-konst eller icke konst; ja det är frågan!

  1. TopOfTheBlog skriver:

    Dålig bild, man får ingen uppfattning om hur den ser ut på håll, men typ en eregerad nånting? Ja, nej det är väl aldrig fint.

  2. Kao skriver:

    Kan man inte få tycka ‘sisådär’? Inte sämre än mycket annat skit som kallas konst. Frågan är vad det kostar, sånt brukar vara dyrt för kommunerna. Kan inte de största fansen själva få bjuda över varandra och ställa eländet i sin egen trädgård:?Undrar varför de är så benägna på att lägga en massa pengar på penissymboler i.st.f till de behövande i kommunerna? Men det är klart. Som vanligt är det vattentäta skott mellan departementen, så kulturen kan inte ge lite till social verksamhet. —–Kul att både din och min blogg heter Betraktelser, förresten:)Det finns visst (minst) en till med samma namn.Kao

    • Britta skriver:

      Jag är också kluven, men jag tycker det är otroligt skickligt gjort att med en motorsåg få till det…Jag har läst i din blogg – och tänker fortsätta med det. Ha en fin kväll:)

  3. Annica skriver:

    Jasså, det hade jag inte hört talas om i mitt älskade umeå!

  4. BeBest skriver:

    Jag tycker rosenstubbana är kul! Det är glädjande att det fortfarande finns lite fantasi och kreativitet i konsten. :O)

    • Britta skriver:

      Absolut! Vi har en annan kulturutsmyckning i Umeå, vid rondellen till Strömpilens köpcentrum, som är märklig; en sak som har ca sex raka ben spretandes runt i en cirkel. Jag misstänker att det var i protest mot denna, som rondellhundarna gjorde sitt intåg:)

Kommentera

