Vad är det artificiella mot jordens element…

Aldrig har jag känt mig så levande som då jag suttit vid en eld och grillat korv eller grävt i myllan. Doften av våt, vårjord som tränger sig in i näsborrarna, eldens värme och dess hemlighet som jag aldrig helt lyckats utröna när jag stirrat som förblindad in i de oregelbunda flammorna. Rosens skönhet. Sommarvinden som vänligt stryker mina bruna sommararmar. Och aldrig känns sommaren så nära som då vattnet kluckar mot en gisten brygga.

Dofterna sitter kvar i mitt minne. När jag blundar kan jag känna dem. Inte ger mig plastblommor, öppen spis-dvd, asfalt eller sommar i stan samma känsla. Ingenting föds inom mig. Inga funderingar skapas. Det artificiella är dött och väcker bara saknad efter the real thing. I alla tider har människor suttit och skådat in i en eld och känt sin del av evigheten…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vad är det artificiella mot jordens element…

  1. Annica skriver:

    Att grilla korv över öppen eld vid en fisketur vid en liten sjö…..livet kan vara rätt underbart ute i naturen!

  2. Britta skriver:

    Ja, det är livskvalitet, för att ta till ett litet slitet uttryck, men beskriver rätt så bra vad det rör sig om….

  3. Pluppa skriver:

    Bra frågeställning :-)Jag tycker ingenting går upp mot det ”äkta”Att titta ut över vatten exempelvis…fyller mig med lugn.Kram/Pluppa

Kommentera

