Är vi inte intressantare än så…

Tillbaka från barndomshemmets sakta lunk där ingenting mera uppseendeväckande händer än om bävrar byggt ett bo eller om hussvalorna fortfarande håller till vid fastukvisten, öppnar jag bloggen och förstår att det här det verkliga livet pågår. Hur ska man tänka och göra för att vara en bra människa och vad får man egentligen skriva i en blogg utan att reta gallfeber på andra? 

Om våra sanna jag är det som skrivs ned från våra högst personliga och genomarbetade tankar och resultatet av detta syns klent, kanske vi inte är bättre än så? Här föds inga storartatade filosofer med pannan i djupa veck som kommer att vara ihågkomna om tusen år. Hemska tanke! Det enda som gjordes var ett försiktigt plitande på våra kammare och med detta lyckades en del av oss reta upp en handfull personer. Den goda nyheten är väl ändå att vi fick ett och annat gott skratt under tiden det pågick:)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Är vi inte intressantare än så…

  1. Anna skriver:

    Om man skriver för att reta gallfeber på andra så tror jag att det just är det som är själva syftet med skrivandet. Sorgligt i så fall, för då anstränger man sig att vara irriterad och småaktig. Läser hellre bloggar som kommer direkt från hjärtat och som handlar om allt och ingenting:-)Ha en bra söndagskväll!

  2. Britta skriver:

    Det är bra Anna! Önskar dig detsamma:)

  3. Andromeda skriver:

    OM jag nu skulle ha lyckats reta gallfeber på någon med det jag har skrivit så vet jag inte ens om det. Några större påhopp har jag aldrig råkat ut för. Jag kanske skriver alldeles för tamt och tråkigt…

    • Britta skriver:

      Jag har heller inte råkat ut för några påhopp, skönt så! Jag skriver för att det är roligt och ett behov av att uttrycka något inom mig och det kanske de flesta gör. Och eftersom människor skriver så olika och vi har olika tycke och smak – så kanske det finns något för alla här. Det var nog det som var andemeningen med inlägget; varför reta upp sig på olika personer och hur de skriver, man behöver inte läsa precis allt som skrivs. Och allt behöver inte handla om bergsklättringar eller fallskärmshopp, utan vardagsnära händelser som väcker en läsares nyfikenhet och intresse.Hoppas du får en bra dag:)

Kommentera

