Män, kvinnor och vänskap….

Eftersom ingenting är nytt under solen, för att ta till ett gammalt statement, så måste någon fler än jag funderat på vänskap och vilken vänskap som fungerar bäst. Hörde följande kommentar en gång från en ung kvinna: Killar är bra för de är inte så krångliga. Om jag klippt mig i en ny frisyr så säger de helt enkelt: Skitsnyggt!, mina tjejkompisar säger. Guud, vad fin du blev i håååret. Ja, inte för att du var ful förut, det var också snyggt, men det här blev jättebra…

Själv har jag svårt att få grepp om andra kvinnor, rent generellt. Jag har aldrig gillat att prata om förlossning, amning, snyggaste barnvagnen eller barnprat. När jag ska handla kläder går jag in i en affär och är jag på humör kan jag ha plockat ihop 5-10 plagg på en halvtimme och sedan är det klart. 

De bästa samtalen som finns är när det blir intressanta uppslag att fundera vidare på. Jag önskar att jag kunde vara lite mera smidig, men det är svårt att få till en förändring….

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Män, kvinnor och vänskap….

  1. Andromeda skriver:

    Helt klart krånglar vi kvinnor ofta till saker och ting lite i onödan…

  2. Britta skriver:

    Det ligger nog mycket i uppfostran och bilder av hur kvinnor och män ska vara. Män ska vara raka, kvinnor ska ”känna in”. Svårt att förhålla sig till ibland…

Kommentera

