Idag har jag varit vid Edith Piafs grav….

Vi tog tunnelbanan till Belleville och gick till kyrkogården Cimetiere du Pere Lachaise. Här vilar en hel del berömdheter. Vi fann Jim Morrisson, Edith Piaf och Oscar Wilde. Kyrkogården var väldigt stor. När vi gått runt timme tog vi Metron till Montemartre. Strosade på Rue Lepic och stannade till vid les Deux Moulins, cafeét där Amelie från Montemarte serverade, och drack en kopp starkt kaffe.

Ikväll blir det picknick framför Eiffeltornet….

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Idag har jag varit vid Edith Piafs grav….

  1. ms Cromwell skriver:

    Så helt underbart det låter. Paris är en spännande och ljuvlig stad.

    • Britta skriver:

      Ja, det finns många intressanta och historiska saker att se här – det blir en bråkdel; men mysigt är det:)

  2. Andromeda skriver:

    Det låter som om ni har det himla mysigt… 🙂 Ha en trevlig kväll!

    • Britta skriver:

      Det har vi…Det blir så annorlunda mot hemma; miljön, tempot, och alla dessa monument. Mysigt är det. Hoppas allt är väl med dig också:)

Kommentera

