Jag har alltid drömt om den perfekta världen…

Kanske på ett barnsligt sätt; en värld utan krig, en värld utan våld. Där människan kan utveckla sina talanger och färdigheter och har sin egen plats. En värld där människor vill se andra människor växa och slipper mötas av andras förminskande omdömen och kommentarer. En värld där människor är fria. En värld där jag är jag och det är fullt tillräckligt.

Jag tänker hålla fast vid dröm. Inte för att jag själv är något praktexemplar, utan för att drömmen håller mig levande. Ger mig en fasthet i tillvaron.

Jag har alltid drömt om den perfekta världen.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag har alltid drömt om den perfekta världen…

  1. Afrodita skriver:

    Tror jag förstår vad du menar och visst är det fint att kunna tänka så?Ofta har jag så svårt att förstå att det förekommer så mycket hemskheter i vår värld, kanske jag är naiv men människan verkar verkligen kapabel till det mesta som för mig är svårt att förstå av någon anledning.Ha en bra söndag!! O det ser ut som att du haft mkt trevlig i La France =)

  2. imsy skriver:

    Jag skulle också vilja ha en perfekt värld. Men om det nu vore så att vi får en sådan? Hur skulle vi då kunna veta att den verkligen är perfekt? För då har vi ju inget att jämföra med.

  3. Arrami skriver:

    …jo, det är en dröm som måste hållas levande…även om världen är långt ifrån perfekt… ;-)Må bättre än bra och dröm!

Kommentera

