Ikväll har jag och min dotter varit på bio och sett ”Sommaren med Göran”

Filmen har fått bra kritik och den var underhållande humoristisk. På något sätt är jag en periodisk människa. Nu har det varit deckare och kriminalserier på tv ett bra tag. Jag har avverkat alla – tror jag. Tämligen mätt på CSI, Cold Case, Law and order och serien om Boyd och gänget. Nu är det Criminal Minds istället. Det bästa av allt är att avsnitten ibland går mitt i natten; dvs när jag är klarvaken.

En annan vana som jag haft nu ett antal år är Lingongrova. Kan man bli beroende av lingon? Eller så är det rågmjölet som ropar efter mig. Varje morgon kaffe, Lingongrova, rökt skinka, filmjölk och havregryn. Jag vill inte vara förutsägbar, nästa gång jag handlar på ICA ska jag testa ett annat bröd, fast jag vet att jag längtansfullt kommer att stryka förbi gondolen med det staplade lingonbrödet och snegla på de immiga påsarna, likt Beng-a i Pistvakt när han säger ”åhhhhhh Guuuudrun” och himlar med ögonen. Åh, Lingongrova….

Jag är förutsägbar på andra sätt också, har egen plats vid fikabordet på jobbet. Mest för att det är praktiskt försöker jag intala mig själv. Jag är inte insnöad och fyrkantig. Jag är vidsynt och experimenterande, kreativ och nyskapande!

Jag har varit på bio. Kramat min dotter. Skrattat så det ekat i salongen. Prasslat lite försynt med godispåsen; as usual: vita ”skolkritor” och runda mintkarameller i rosa, vitt och pistagegrönt. Ikväll har jag varit ute på äventyr. Jag är ingen stelnad relik från 60-talet….

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ikväll har jag och min dotter varit på bio och sett ”Sommaren med Göran”

  1. Oljesheiken skriver:

    Dammet ryker!

  2. Britta skriver:

    Ja, det brukar göra det i öknen där Oljeshejkerna håller till….

  3. Bokmalen skriver:

    Hi hi, jag är heller ingen relik från 60-talet för jag var också på Sommaren med Göran med min dotter härom kvällen. Dock åt jag inga kritor eller mintkarameller utan popcorn. Filmen var bättre än vad jag hade förväntat mig. Ha en trevlig fredag.

  4. Annica skriver:

    Var den bra? Jag ska se den på söndag med mina tonåringar!Ha en fortsatt bra kväll

    • Britta skriver:

      Den var lättsam och underhållande. Salongen var fullsatt och folk småskrattade hela tiden. Precis vad man behöver ibland. Skratta. Ha en fortsatt bra kväll du med!

  5. Annica skriver:

    Precis en sån film måste man få se ibland…..=)

  6. Mörlin skriver:

    Den är inspelad på mitt jobb! 🙂 sjukhusscenen är vårt lunchrum! =)

    • Britta skriver:

      Kul! Jägarna spelades in några mil från mitt barndomshem. Puben där killarna gick och drack öl byggdes upp speciellt för filmen, sen revs den. Ha en bra kväll:)

Kommentera

