Vän eller fiende…

Om programmet Grannfejden i dagens AB. Där kan man läsa att parterna sällan blir sams:

”Robert Aschberg ser inte det som något misslyckande:
– Vi är inga Messias-gestalter. Vi kan bara göra så gott vi kan.
Han menar att huvudsyftet med programmet inte är att lösa konflikterna.
– Vi vill visa hur dumt det är att ödsla tid på bråk om skitsaker.”

Ja, det är nog skitsakerna som förpestar våra liv. Små bagateller som blir som uppblåsta ballonger.

Jag vet inte vad som tog så hårt i mig igår när jag läste på bloggen. Kanske var det språkbruket, kanske de hårt uttalade åsikterna om vad man får skriva i en blogg. Om man skulle rätta sig efter allas åsikter kunde ingen här skriva en enda rad. Debatter brukar vara intressanta att följa, men taket här verkade på något sätt inte bara vara högt utan totalt borta…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vän eller fiende…

  1. Annica skriver:

    Som många varit inne på var det helt annorlunda här inne för två år sedan då jag började blogga, nu verkar alla vara mer upptagna med att kasta skit på varandra än att skriva roliga egna inlägg!Synd!

    • Britta skriver:

      Håller med dig. Har skrivit sporadiskt här under tre år; ingen proffsbloggare är jag, men det är inte mitt mål. Tror vi skulle vinna på att vara lite mera nyanserade. Brukar läsa det du skriver, även om jag inte alltid kommenterar…

  2. Catch303 skriver:

    Jag har svårt att förstå hur folk orkar bry sig om vad andra skriver, men det är väl folk som känner att ”dom inte kan hålla käft! eller nåt. Själv kommenterar jag roliga glada inlägg som ger mig nåt och hoppas alltis på att folk INTE ska kommentera idioter.

    • Britta skriver:

      Det är som att säga att det är bara jag som duger och kan och ska skriva här. Jag tror nog att alla får plats. Mot havet! Förresten har du läst boken Mot fyren av Virginia Woolf. Blev inte riktigt klok på den, fast jag har funderat mycket på den efteråt.

Kommentera

