The plastic world…

Plast blev väldigt populärt på 60-talet; detta slitstarka material som kunde formas till vad som helst och i olika färger. Man blev lycklig med plast. TV-kanna, muggar, plastlampor i orange, plastunderlägg, plast var lösningen på allt. Färgglada hem med husmor i köket, vattenkammade barn och en fader som strängt övervakade hela tillställningen. Vi fick den första konstruerade bilden av den lyckliga familjen; den som inga problem har.

Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord, men kanske kan bilden ge felaktiga ord? Nu möts vi av de retuscherade bilderna och reklamsnuttarna. Släta, platta och glättiga. Du blir lycklig av att köpa och att likna de lyckliga människorna på bilderna. De som inga problem har. En mängd människor blir rädda för Apoliva-reklamen, för den skänker ingen glättighet, hellre då en demonstration av hur ögonfransarna blir två centimeter längre och 300% tjockare.

Ringa Citibank kanske; fast jag läste att de kommer att lägga ned satsningen på privatkunderna. Ja, med den reklamen fanns det väl ingenting annat att göra…

Annonser

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The plastic world…

  1. Andromeda skriver:

    Numera finns det inte mycket som är äkta…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s