Hur svårt kan det vara att baka en baguette?

Man tycker att man borde kunna. Bakat har man väl gjort förr, men aldrig baguetter. Till min hjälp hittade jag ett recept i boken ”Franska kvinnors smala hemligheter” och nu förstår jag varför fransyskorna är smala: Baugetterna jäser inte upp! Efter flera timmars jäsande och knådande blev resultatet likt två förkrympta korvbröd, visserligen med god och krunschig skorpa och smaken var det heller inget fel på, men bröd i mikroformat, hur trist är inte det?

Vet inte om jag vågar ge mig på ”Hemlagad yoghurt i maskin” eller ”Plommon -Clafoutis utan deg”. Tror jag plockar fram ”Vår kokbok”…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hur svårt kan det vara att baka en baguette?

  1. Lindalou skriver:

    Hahaha. Ursäkta men det låter lite som när jag bakar bröd förutom när jag gör glutenfritt till min kompis lilla son. DÅ blir de jättebra.Skippa youghurten i maskin, det låter besvärligt.;-)Ha en fin kväll

    • Britta skriver:

      Jag tror jag glömde hälften av jästen – så det kan ju faktiskt bero på mig, men det känns bättre att skylla på receptskriverskan. Te i trädgården, gillar namnet på din blogg, det gör mig lite glad. Så nu vet du det också:)

Kommentera

