Trots missödet igår fortsätter jag..

med mina datorvanor. Råkade smälta ned ovansidan av skärmen. Inte för att bloggen gick på högtryck, men skrivbordslampans placering var bara lite för nära…

Italienska för nybörjare, snart är jag där! Min dotter och jag ska gå en kurs. Tillsammans. Ciao och Arreviderci. Planerar redan för semestern i Toscana. Drömmar, vad vore vi utan dem? Inga tjusiga kvinnor som badar i Fontana di Trevi, inga trendsättare som bara är så inne. Bara vanliga medelålders kvinnor som ser filmer och tänker att; ja, kanske varför inte? Från tanke till handling kan steget vara långt. Idag tog jag det. En kurs på Folkuniversitetet. Snart är jag där.

När vi var i Paris gick vi på kyrkogården där Oscar Wilde är begraven. Jag stod vid gravstenen och kunde inte låta bli att vidröra den. Kladdig på fingret blev jag och tog genast upp en våtsavett. Gravstenen var grå och hade små rosa och röda fläckar här och var. Kladdiga. Det var läppstift. Avtryck från alla de kvinnor som besökt graven och kysst den.

Bildbevis följer:

oscar.jpg

Kysste inte gravstenen. Men tänkte på hans ordspråk ”Jag reser aldrig utan min egen dagbok. Man måste alltid ha något intressant att läsa när man åker tåg”.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Trots missödet igår fortsätter jag..

  1. Catch303 skriver:

    Det är underbart att ha resor att se fram emot och jag tycker ni är grymma som pluggar italienska innan resan! =)

    • Britta skriver:

      Resan blir nog av, men det bästa av allt är att jag kommer att umgås med min utflyttade dotter sex måndagskvällar i rad och ha något roligt och intressant tillsammans, bara vi två…:)

Kommentera

