Sacha vägrade springa naken…

Stark tjej Sacha verkar vara – fast hon fick problem efter hemkomsten av danska Robinson. Hon tänker anmäla produktionsbolaget Strix för olaga frihetsberövande, eftersom hon var tvungen att vara kvar på en ö i drygt 40 dagar, fast hon ville åka hem. Det gör Sacha rätt i.

Sacha stod emot grupptrycket och gjorde vad hon ansåg vara rätt för henne. Jag hoppas Strix blir fällda…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sacha vägrade springa naken…

  1. Thomp* skriver:

    Fel!Hon är en omogen flickstackare som inte vågade ta konsekvenserna av sitt eget handlande och nu försöker hon få uppmärksamhet och pengar i efterhand. Ville hon inte springa naken – fine, då åker hon ut – men stäm sen inte programmet om de (helt enligt kontraktet alla skrivit på) låter dig stanna på den ö alla som åker ut stannar på tills programmet är slut.Det enda fel ”Robinson” gjorde var att inte alla killar som sprang i kalsonger fick möta samma öde…

    • Britta skriver:

      Då tycker vi olika; och det är ju helt ok att göra så. Jag vänder mig emot hela idén med att vara tvungna att kuta naken. Jag tycker hon gjorde rätt som vägrade och hon skulle också ha fått fortsätta tävlingen. Hon mådde inte bra och borde ha fått ”dispens” och möjligheten att få åka hem / Ha det bra!

  2. Thomp* skriver:

    Och jag törs inte simma i havet så alla sådana tävlingar ska jag slippa för att inte tala om min höjdrädsla eller min fobi mot att samarbeta med andra människor eller visa mig utan smink – känner mig helt naken då… Om en tävling går ut på att äta maskar och jag vägrar för att jag är vegetarian då åker jag ju ut för att jag gjort valet att vara vegetarian är viktigare än att vinna. Gäller det att raka av håret så får man också välja – skönhet eller vinst.Hon valde sin ”integritet” och alltså gav hon upp sina vinstchanser. Att hon sedan kände sig upprörd och mådde dåligt kan jag förstå, men att kalla det ”posttraumatisk stress” är att förringa alla de som verkligen upplevt det efter situationer där de kämpat för sina liv i krig eller katastrofer.Lite som att jämföra vindruvor och vattenmeloner.DÄREMOT anser jag att hela upplägget med nakenlopp känns så onödigt att man borde se över produktionsiden helt och hållet.

    • Britta skriver:

      Jag håller helt med dig på de två sista styckena; och speciellt slutklämmen om att nakenlopp är helt onödigt. Hoppas att svenska Robinson inte tar efter i alla fall…Trevlig kväll!

Kommentera

