Varför känns det så fel med "inneklädråd"?

14 modetips i AB – Klä dig rätt i höst! Hett, hett, hett, är jackor med ludd invändigt, cykelbyxor, transparans, breda axlar, lårhöga stövlar, paljetter och urringat.

Alla exemplen ser ut som sånt jag genast skulle sortera ut från min garderob (jackan var faktiskt snygg-erkänner), men det är kanske jag som är föregångaren och skapar trenderna, vem vet? Så nästa höst kommer ni i modetipsen att få se svarta skinnstövlar med klack och snörning, utsvängda 40-talskjolar, skinnjacka UTAN ludd, svarta strumpor med vita prickar, svarta fodralklänningar och polotröjor. Bara så ni vet…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Varför känns det så fel med "inneklädråd"?

  1. Filosophia skriver:

    Ha ha Britta!! Två människor en tanke – jackan var snygg…men allt det andra var …hu…hemska påminnelser om sådant man INTE vill se igen!! Hoppas innerligt att det inte är någon stackare som följer de där moderåden!!Kram

    • Britta skriver:

      Hej! Trevligt att komma hem från jobbet och mötas av två härliga kommentarer från dig.Apropå klädråden så kanske personen som gjorde dem inte var med på 80-talet med de breda axelvaddarna – men, så snygg man tyckte att man var – då!

  2. Filosophia skriver:

    Ja eller hur? Med axelvaddar som gjorde en bred som en ladugårdsdörr upptill, skittajt kjol och pumps i neonfärger…hu!!…säger jag nu 🙂

Kommentera

