Putsa fönster har alltid varit lätt ångestframkallande…

Det börjar månader innan jag äntligen kommer till skott; jag gruvar mig för fönsterputsningen. Jag vet inte hur många gånger jag putsat och fejat, provat olika metoder, fönsterputs och skrapor. Det ser blankt och fint ut och nästa dag när solen skiner – är det flammigt.

I söndags blev det nya skrapor, luddfritt microomslutande överdrag och fönsterputstrasa.  Nästan alla fönster är gjorda. Vatten och citrondiskmedel. Det ser blankt och fint ut. Undrar om solen skiner imorgon?

Funderar också om det här är ett inlägg som faller under ”diskbänksrealism”? Men det struntar jag högaktningsfullt i, måste bara ventilera frustrationen.

Umeå valdes idag till Kulturhuvudstad 2014. EUs kulturprojekt sedan 80-talet rullar vidare. Umeå är en fin stad. Vi har Norrlandsoperan, ett superfint Folkets Hus där bl a en årlig jazzfestival brukar äga rum, Filmstaden, teatrar och diverse annat. Grattis Umeå! Själen måste få sitt och kultur är berikande. Undrar just om bloggande räknas till kultur?

Duffy och Mercy: gillar verkligen den

Nästan i klass med Kent och Kärleken väntar

eller Just the way you are med Barry White

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Putsa fönster har alltid varit lätt ångestframkallande…

  1. Filosophia skriver:

    Grattis till Umeå…fast då måste jag ju känna mig lite besviken för min stad förlorade…Duktigt av dig att putsa fönstren…det blir aldrig bra när jag gör det, men numera har jag sänkt mina krav. Bara dom är renare än innan så är det bra!Duffy och Mercy har jag inte hört, men de andra är fina!Hoppas du har en fin kväll!Kram vännen!

  2. Britta skriver:

    Ja, nu vet jag ju lite mera om dig…:) Tack för att du tittade in!

  3. Kaktusblomma. skriver:

    Grattis till fräscha fönster!!! :)Jag visste inte vem Maya Angelou var så jag googlade och har nu länkat till Wikipedia om man klickar på hennes namn i mitt inlägg :)Ha en trevlig kväll och känn dig nöjd 🙂

    • Britta skriver:

      Jag ska göra det! (Just nu kan jag inte säga trevlig kväll – utan kanske en fortsatt god natt. Jag är ibland lite väl morgonpigg)…Må gott!

Kommentera

