Efter fotbollen…

Vilken trött dag det här har varit och lång. Jag vaknade innan klockan klämtat fyra och klev upp. Startade Moccamastern och satte mig vid datorn och zappade runt. Hamnade på Vargens sida och ett inlägg om Sverigedemokraterna. Inspirationen flödade och jag skrev en kommentar som nästan var längre än själva inlägget. Nöjd och belåten över min fullödiga analys av SD tryckte jag på spara och då låste sig datorn, varefter jag uppdaterade sidan, varvid hela kommentaren försvann. Synd att ni inte fick läsa den. Nu hade jag lite ont om tid och det var nu dags att hoppa i duschen, fika, dricka kaffe igen, osv och iväg till bussen och jobbet.

När jag kom hem putsade jag de resterande fönstrena och min dotter gjorde mig sällskap framför TVn och ”fotbollskval”, så kändes det i alla fall, om nu inte ordvitsen gick fram riktigt.

Nu sitter jag och funderar om jag minns vad jag skrev imorse. Nej, jag gör inte det. Jag är trött, vaknade tidigt; men imorgon är en ny dag och kanske, vem vet, inspirationen kanske kommer tidigt till mig även då?

Avslutar kvällens trötta inlägg med en sångare som för alltid kommer att vara en länk till min förhoppningsfulla och undrande ungdomstid…

Himlen är oskyldigt blå med Ted Gärdestad…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

