Min hjärna har slutat fungera…

På jobbet har vi kommit till det stadiet att vi under fikarasterna ibland sitter och pratar om att vi borde gå på bio. Det ena leder till det andra och så säger någon: Har ni sett den där filmen med honom som spelade i filmen som var på ett mentalsjukhus; ja, just han och i den nya filmen spelar han mot den mörkhyade som är så himla bra. Han var ju med i…

Och på det viset flyter samtalet fram. Sedan kommer vi in på riktigt gamla grejer, men då blir tongångarna helt andra. När Bosse Larsson höll i Allsången och Roffe Bengtsson drog fräcka vitsar och Partaj med Carl-Gustaf Lindstedt var lördagsunderhållningen. Namn från 60-talet poppar upp hur lätt som helst. Och vad glad man blir! Allt bara flyter fram och snart är man inne på barnprogrammen; Patrik och Putrik, Grodan Boll, Teskedsgumman och Hylands Hörna.

Plötsligt slår det en att man är på väg att bli lite gammal och patetisk. Ungefär vad man tänkte om sina egna föräldrar när de rabblade upp tre av sina barns namn innan det rätta namnet uttalades.

Jag har slutat att prata filmer och ägnar mig numera åt korsord. Hjärngympa ni vet. Nästa år är den gymnastiserad och klar och då ska jag fråga om de sett den där filmen som hon, den där snygga var med i.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min hjärna har slutat fungera…

  1. Arrami skriver:

    …haha…välkommen i gänget som tappar namn! ;-)Må gott ändå! 🙂

  2. Deckargunnar skriver:

    Hejja det känner man ju igen.Man kan bli tokig ibland när man inte kommer på rätt namn.trevlig helg!i-)

    • Britta skriver:

      Hej, ja så är det. Det sägs att man bara använder en bråkdel av hjärnans kapacitet, men jag skulle bra gärna vilja veta hur man bär sig åt för att få tillgång till hela…Ha en trevlig helg du också!

Kommentera

