Att aldrig bli färdig…

Jag kommer aldrig att bli färdig med jag gör. Det finns massor som jag aldrig kommer att hinna med. Kanske är det den här 80-talsmusiken som satt sig på hjärnan. Tankarna slår till när jag minst av allt anar det eller inte är förberedd. Nu senast när vi strosade på en affär och musiken i bakgrunden var Alphavilles ”Forever young”. Det borde vara förbjudet att spela den bara sådär för vips är jag tillbaka i mitt permanentade hår, dansen, vårkänslorna och mycket som sågs och hördes för första gången och då trodde jag verkligen att det stämde – Forever young.

Man gör samma saker hela tiden; det är fönsterputsning, damma bokhyllan, stryka gardiner and so on. Hur många gånger har man inte gjort just de sakerna? Varför gör jag ingenting som jag aldrig gjort förut? Kommande vecka kommer i alla fall att få mig att se världen med helt nya ögon. Det kommer att ske när jag sitter och tragglar italienska glosor, sitter på banken och förhoppningsvis får kloka råd om mitt pensionssparande av en engagerad bankman samt en utekväll med mina arbetskamrater på en sportbar. Tänk vad livet kommer att se annorlunda ut redan nästa helg.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att aldrig bli färdig…

  1. Doktorinnan skriver:

    Ja, arbete i sand och vatten gör sällan bestående intryck/avtryck i världshistorien… men det är få förunnade att göra något annat…

    • Britta skriver:

      Jag är nog inte den som går igång på städning, fast lite nöjd blir man ändå – när man väl är klar… må gott!

Kommentera

