Ännu en vaken natt – och tänk vad mycket jag har missat…

”Svenska Hollywoodfruar” verkar vara ett program som jag borde ha sett för att hänga med i diskussionerna, men programmet har helt enkelt inte lockat mig nämnvärt. Jag vet inte ens när programmet sändes. Såg en löpsedel där det med stora bokstäver stod ”Anna Anka” och jag trodde det var ett slags skämt, en ”travesti” på Kalle Anka, men tydligen är hon gift med Paul. Knappt någon idag vet vem Paul Anka är. Jag minns honom för att han satt på ett filmstjärnekort och för hiten ”Diana”. Äldre syskon gör att man har en del historia med sig som man inte skulle ha haft annars.

Något som jag tycker är långt mera intressant är intervjun med Inger Alfvén av Cecilia Gustavsson publicerad i Wendela.

Citat ”I 45 år har hon utforskat mänskliga relationer i sitt författarskap.
– Våra föreställningar om ”den normala människan” är spännande. Vi lär oss tidigt att framställa oss som normala, och helst lyckliga, och dölja att vi är avvikare från det vi tror är normen. Det är intressant att befinna sig bland en massa folk och veta att alla brottas med olika problem.”
och vidare…”- Vi skulle nog döda varandra om alla var totalt uppriktiga. Alla har ett ständigt tankeflöde och kast mellan funderingar.”

Jag tycker väldigt mycket om Inger Alfvéns böcker; speciellt ”Arvedelen”. Hon är så klok på något sätt och i dessa dagar känns det tryggt och bra med kloka människor. Jag måste läsa henne nya bok ”När förnuftet sover” -säkerligen en perfekt läsning nästa natt jag är vaken…

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ännu en vaken natt – och tänk vad mycket jag har missat…

  1. Arrami skriver:

    …att tillgodogöra sig Alfvéns ord är långt bättre än ”Hollywoodfruar”! ;-)Må gott!

  2. Britta skriver:

    Ja, det tycker jag också…Jag tror det kallas ”kvalitet”. Må gott själv – och tack och lov för att det finns människor som du – apropå ditt senaste inlägg..

  3. Filosophia skriver:

    Ja självklart en stor kvalitetesskillnad…men ibland är det intressant att se sådana program. En del människor är verkligen nästan för …ja jag vet inte vad jag ska säga, för förfärliga för att vara sanna!Ha det bäst!

    • Britta skriver:

      Och då kan man känna sig riktigt glad och nöjd över den person som man är …:) Det är nog det egentligen som är syftet med såna program! Ha det riktigt bra själv…

Kommentera

