Varför ska det vara så svårt för mig att shoppa…

Om man ska gå på generaliseringar så älskar kvinnor att shoppa. Jag älskar inte att shoppa. Det ger mig inga lustfyllda kickar att gå från den ena affären till den andra för att hitta det jag har tänkt inhandla. En riktigt lyckad shoppingrond innebär för mig att gå in på en affär och där på direkten hitta åtta snygga plagg (givetvis utan att prova dem), betala och sedan är jag klar! Höstens och vinterns garderob är uppdaterad och jag slipper handla mera. Beteendet verkar vara mera manligt än kvinnligt, om man nu ska tro på att ”alla” män hatar att gå i affärer, utom då på ”gubbdagis” (Clas Ohlssons) eller Systembolaget.

Idag skulle jag ha en halvkappa; lätt insvängd, helst i ull och svart. Efter tre affärer gav jag upp. Hoppas hösten blir mild eller åtminstone nästa veckas väder – för min svarta skinnjacka är inget för snöglopp och isiga vindar.

Jag börjar snart tro att det finns kvinnor som inte är ”som alla andra”:)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Varför ska det vara så svårt för mig att shoppa…

  1. Filosophia skriver:

    Jag har perioder då jag hatar att shoppa, och de är ofta förknippade att jag har en väldigt bestämd åsikt om hur ett visst plagg som jag vill ha ska se ut…också finns det inget sådant i någon affär. Då kan ingenting annat få mig på andra tankar!!Sen ibland glimtar det till och jag kan ge mig ut på hejdlös shoppingtur, och glad i hågen prova massor med plagg och oftast komma hem med något fint! Då är det kul!!Hoppas du hittar din halvkappa snart…så du slipper fryssa 😉

    • Britta skriver:

      Jag tror helt enkelt att jag inte var på rätta shoppinghumöret igår. Jag får göra nya försök. Ha en bra dag!

  2. Andromeda skriver:

    Jag älskar att shoppa men jag vet en massa kvinnor som avskyr det. Sen finns det ju män som gillar att shoppa även om jag inte har träffat på många av den sorten… Ha en skön söndag!

    • Britta skriver:

      Detsamma önskar jag dig:) Det är en riktig slappardag idag. Det är så skönt ibland att bara koppla av och inte göra någonting nyttigt alls. Nästa vecka blir det ett nytt shoppingförsök…

  3. Anders skriver:

    Du borde nog uppsöka läkare, det där verkar inte normalt.Eller så är det en förtäckt kontaktannons? Du marknadsför dig själv som icke shoppinggalen kvinna.

    • Britta skriver:

      Jag kan bara säga att det är rena rama sanningen – ok då, jag kan gilla att strosa på Ikea någon dag per år och visst kan det vara lite småkul att gå i affärer; men det är ingen heltidssysselsättning…:)

Kommentera

