Kan inte låta bli ett litet inlägg till – hittade ett gammalt foto på mig och pappa…

Året är 1965.
Brittas pappa
Jag sitter i min pappas knä och det syns verkligen på fotot att jag tycker att det är ”bara min” pappa. Det är 20 år sedan pappa gick bort, men jag tänker på honom nästan varenda dag…

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Kan inte låta bli ett litet inlägg till – hittade ett gammalt foto på mig och pappa…

  1. Brain Seltzer skriver:

    Jag hoppas att min son skriver så om mig någon gång i framtiden. Men jag hoppas att jag lever när han är 48…..statistiskt ett gränsfall då han är 1 och jag 36.

    • Britta skriver:

      Jag tror att kaptener brukar bli rätt så gamla:) Igår exv såg jag en kvinna i tidningen som fyllde 100 (ja, hon var inte kapten, men rätt så rak och bestämd). Mysigt att ha ett småbarn…ha det så gott!

  2. Andromeda skriver:

    En söt och glad liten flicka. Förstår att du saknar honom…Kram

  3. Marie skriver:

    Vackert!

  4. Lotta_71 skriver:

    Hej BrittaHoppas att du tänker på din pappa med glädje : ) Min pappa dog för 23 år sen och jag tänker på honom, men inte varje dag. Tiden läker alla sår, på något vis!Mycket fint foto, man ser lyckan i ögonen och leendet!MVH Lotta

  5. Tant Otto skriver:

    Man saknar de som betytt något för en, min farmor var en sån person som jag bara älskade och jag saknar henne så. Min farfar var oxå betydelsefull och speciell, han älskade oss barnbarn och bar på oss, vyssade och tröstade. Saknar dem…..

    • Britta skriver:

      Kanske är det tryggheten som äldre människor ofta har som barn tycker så mycket om. De blir lite av fasta punkter i tillvaron…

  6. Filosophia skriver:

    Ja vad fint! Du ser så glad och nöjd ut! Fint att ha en pappa att minnas med glädje!Ha en fin kväll! 🙂

  7. Arrami skriver:

    Vacker bild, vackra känslor… ;-)…jag önskar jag hade samma bild av min far, men tyvärr…han tillhörde den sortens män jag avskyr mest, har inte ens en bild på honom och de sista åren innan han dog talade vi inte ens med varandra, sanningen är nog den att det gjorde vi aldrig!…blir nog lite avis på din fina relation till faderskapet, men bara lite eftersom jag är djävligt glad att du fick uppleva en så fin känsla! ;-)Må gott!

    • Britta skriver:

      Ja, jag kan uppriktigt säga att jag älskade honom. Han blev sjuk, fick Parkinsons och förändrades gradvis av sjukdomen. Men han hade en liten speciell humor som jag gillade och en glimt i ögat och såna människor gillar jag än idag:)Ha en jättefin dag!

  8. skriveriet skriver:

    Slumpade en blogg och fick fram ditt fina inlägg. Vad fint du berättar om relationen till din far. Jag och alla mina syskon hade också en fin relation till vår far. Han har varit borta i snart 15 år och vi minns honom med gjädje.

Kommentera

