The weakest link – frågesporten på BBC entertainment..

har en riktigt otäck kvinna till programledare. Anne heter hon. En kvinna i 50-55-årsåldern. Hon är jämt klädd i svart och bär kjol eller klänning. Helt ok, men frågorna och kommentarerna till de stackars nio personer som deltar i varje omgång är rena mobbnings-tv.

Idag gjorde hon en ung IT-konsult från låt oss säga Coventry så nervös att han började svara fel på alla frågor och blev sedan utröstad. Därefter när hon pratade med en 50-årig man och han svarade att han var lite upphetsad och nervös (på hennes fråga om varför han svarade fel), då frågar Anne: Upphetsad, jaså, på Lily? Lily var då en gråhårig 70-årig dam som var med i programmet. Så där håller det på hela tiden. Jag kan bara säga att den damen skrämmer  vettet ur mig…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The weakest link – frågesporten på BBC entertainment..

  1. Islandsmamman skriver:

    Mobbing. Obegripligt att NÅGON tittar på det där. Vi halkade in (gillar frågasport) men både jag och maken blev illamående på stört och nu ryyyyyyser vi när vi ser det på TV-tablån 😦

    • Britta skriver:

      Lite obegripligt att människor ställer upp på förnederings-TV. Skulle vara intressant om någon fick henne ur fattningen, men hon är nog för kall och kylig för det…

Kommentera

