Måndagar har veckans roligaste kväll!

Om ni tycker att måndagar är extremt tråkiga, långa och jobbiga att ta sig igenom – boka en kurs. Måndagar har blivit veckans trevligaste dag – för jag vet vad som väntar mig på kvällen – min kurs i italienska! När kursen är slut trippar jag hem glad i hågen och pratar högt för mig själv eller om min dotter är med, tillsammans: Sono Britta. Sona nata in Svezia di Pitea. Prego! Allora! Oh, mi dispiace! Come stai? Bene, grazie!

Det gör mig så oändligt gott att sitta på Folkuniversitetet och läsa italienska på måndagar. Orden lägger sig som bomull runt hjärtat och jag tänker på Fontana di Trevi och blir lite mera spontan och uppsluppen. Tänk att så litet – kan betyda så mycket…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

