Jag mår illa över människor som utnyttjar…

Ja, det var ju det här med det 67-årige kommunalrådet. Jag mår illa.

När medmänskligheten förpassas till att inte betyda någonting, när alla murar rivs, när egot står i centrum, när livet blir något som bara ska ge egon det som passar för tillfället. Uttnyttja människor, sälj människor. Jag undrar vad de tänker, vad de känner. Om de gråter sig till sömns om natten. När ytan blir allt som betyder något. Det är inte mänskligt. Vart är vi på väg?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag mår illa över människor som utnyttjar…

  1. Maria de Suède skriver:

    Vi är så ytliga i dagens läge. Allt ska se så perfekt ut. Kvinnor får inte ha den minsta antydning till övervikt, män ska absolut ha perfekta muskler och man säger en sak, men man gör en annan. Jag skrev en rapport om HBT-personers situation i Frankrike. Vet du om att misshandel tillhör deras vardag i förorterna? Respekt och tolerans finns det inte så mycket av, verkar det som.

    • Britta skriver:

      Vi människor har ju en önskan att förpacka livet i små rutor så att vi kan förstå det. Det handlar om trygghet och rädsla. Vi borde vara mera accepterande mot människor som inte ser ut som oss eller som lever på annorlunda sätt än vad vi själva gör…

  2. :)))) skriver:

    Håller med dig. Genom årtioneden har åtskilliga politiker åkt dit och de ska representera väljarna, det är ett skämt. Olof Palme och Geijer var andra skitstövlar som utnyttjade utsatta människor. Men de är heliga och inget hår får krökas på dessa ikoners huvuden. Samma gäller Gustav V, tenniskungen. Det bekom inte denna herre att utnyttja vanartiga barn på S:T Maria sjukhus i Helaingborg på 40- och 50-talet.Ingen vågade oponera sig mot dessa herrar då och ingen gör det idag heller. De var hans egendom och han var överhögheten och satte på vem han ville.

  3. Andromeda skriver:

    Jag har så svårt att förstå en hel massa saker. Vad kan det vara som driver människor? Hanlar det kanske bara om att använda den makt man har? Jag tror att det kanske är så. Att det kan ge en kick att få bekräftat att man HAR makt…

Kommentera

