Jag brukar skriva Julbrev…

Årets avslutning blev följande:

Men än kommer barndomens magi i ett skimmer
när jag nu sitter här och tillbaka mig minner
en doft, en stämning, en glittrande gran
girlander i taket, glänsande koppar och alltid små barn.

Sillen i lag och den gravade siken
blå skymning, blå is, dunkla skuggor i viken.

Och alla de som korsade min väg
i barndomens bygd känns så nära
åter de vänder, viskar ömt i mitt öra
allt jag önskar också DU ska få höra…
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR – kära!

—-

Till dig som läser detta – en synnerligen God Jul önskar jag dig…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag brukar skriva Julbrev…

  1. Andromeda skriver:

    Så fint med julbrev 🙂 En gång hade vi grannar som efter de hade flyttat under flera år skickade julbrev. Det var jätteroligt att få dem. För mig blir det bara julkort. Det är iaf bättre än ingenting alls. Önskar dig en fortsatt fin kväll!

  2. Arrami skriver:

    …en önskan jag leende ger även dig! Må bättre än bra och njut av en riktigt skön Jul! 😉

    • Britta skriver:

      Detsamma önskar jag dig. Snart är det julledighet – och det ska bli så skönt. Dessutom har snön fallit ett dygn nu, så det är vitt och fint ute. Ha det gott!

Kommentera

