Sunt bondförnuft – inte att förakta…

Jag frågar mig hur det är möjligt att bussar och långtradare inte har vinterdäck – på vintern? Eller att bolag och åkare inte känner ansvar för passagerare och medtrafikanter och byter om till vinterdäck, fast det inte finns en lag som säger så?

Det var inte kul att bli rammad av vägen av en långtradares släp, volta ned i ett dike, hänga upp och ned i säkerhetsbältet, ha två barn i baksätet och glassplitter fulla bilen. Det är länge sedan det hände och kanske hade just den lastbilen vinterdäck – men liknande olyckor kan säkert bli färre om vinterdäcken åker på.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sunt bondförnuft – inte att förakta…

  1. Deckargunnar skriver:

    Jag håller med. Dessutom så kan inte bussarna stanna vid hållplatser i uppförsbacke. Dom kommer inte igång sen efter stoppet.God fortsättning!i-)

  2. onthree skriver:

    Bra poäng! För det är ju inte så att de kör nåt försiktigare heller…Har faktiskt sett mindre bussar (kanske 20 pers) med dubbdäck, vilket jag reagerade på, men aldrig de stora.

    • Britta skriver:

      Nej, vanligtvis kör de ganska fort. Om jag inte minns fel, så var det I början på 80-talet förbjudet för långtradare att köra under vissa storhelger, exv midsommar då det är mycket mera trafik än vanligt. Kanske vore något att återinföra…

Kommentera

