Sandlåda och att ge eller inte ge – det är frågan…

Jag läste en gång i en bok; den är röd och tjock och har väldigt liten stil, några ord som fastnade: ”När du ger allmosor, låt då inte stöta i basun för dig, som hycklarna gör i synagogorna och på gatorna så att människorna skall prisa dem…..Nej, när du ger allmosor, låt då inte vänstra handen veta vad den högra gör. Ge din allmosa i det fördolda. Då ska din fader, som ser i det fördolda, belöna dig.

Alla får väl göra som man känner passar bäst. Den gåva som går fram och verkligen behövs – kan vara guld värd. Alla har inte råd att ge. Situationen ser olika ut för olika människor. Om ni letar efter ett enda svar – så finns det inte…och att sedan börja med verbal påpuckling från olika läger – är för mig högst märkligt..

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sandlåda och att ge eller inte ge – det är frågan…

  1. Lindalou skriver:

    Visa ord. Just så tycker jag det ska vara. Man behöver inte basunera ut hur duktig man är och inte heller klanka ner på andra som gör andra val.Ger man för att det känns bra att ge eller för att andra ska få se hur duktig man är? Man kan ju fråga sig.Ha en fin dag.

    • Britta skriver:

      Jag håller med dig. Det är upp till var och en hur man vill göra och sedan behöver man inte angripa andra för valet som de gör.Ha en fin dag du också! mvh Britta

Kommentera

